Volgens Adobe zijn er binnen zes maanden na de lancering wereldwijd al meer dan 25 miljoen op Adobe AIR gebaseerde applicaties geïnstalleerd. Naast een groot aantal startende bedrijven hebben ook meerdere bedrijven uit de Fortune 500 honderden AIR-applicaties ingezet om klanten, partners en medewerkers op een nieuwe manier te bereiken. Onder de bedrijven die Adobe AIR-applicaties momenteel inzetten bevinden zich wereldwijde topmerken als AOL, eBay, de Nasdaq effectenbeurs en The New York Times. eBay heeft de eBay desktop gelanceerd, gebaseerd op AIR.

Zes maanden na de introductie is deze desktop al meer dan een miljoen keer gedownload. 

"Slechts zes maanden na de lancering zien we al een compleet nieuw ecosysteem ontstaan, gerealiseerd door een snel groeiende groep web-ontwikkelaars die nieuwe manieren ontdekken om snel aantrekkelijke applicaties te bouwen met gebruik van Adobe AIR", zegt Michele Turner, vice president product management and product marketing van de Platform business unit van Adobe. "Het is erg mooi om te zien dat AIR-applicaties zo sterk omarmd worden binnen sociale netwerken en door media en het bedrijfsleven. Zowel startende ondernemingen als gevestigde merken zetten Adobe AIR in om meer betrokken en langdurige relaties op te bouwen met hun klanten."


Meer informatie: www.adobe.com/go/marketplace

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten