abonneren

Lidl stopt voortijdig met twitteractie voedselbanken

Een sympathieke actie van Lidl voor de voedselbanken is gisteren op Twitter uit de hand gelopen. Het supermarktconcern wilde in België vijf voedselpakketten weggeven per twitterbericht met de hashtag “luxevooriedereen”. Vanmorgen werd de actie stopgezet vanwege het onverwacht grote succes.

Lidl heeft beloofd om vijf voedselpakketten ter waarde van 20 euro weg te geven aan de voedselbanken per Twitterbericht waarin de hashtag “luxevooriedereen” wordt vermeld. In deze hashtag is ook de slogan verpakt waaronder de discounter zijn assortiment eindejaarsproducten verkoopt. De actie is afgelopen maandag van start gegaan nadat enkele “mediafiguren” via Twitter waren benaderd, meldt de Belgische website De Redactie.

De supermarktketen was van plan om minimaal 500 pakketten weg te geven tussen 10 december en kerstavond. Een paar uur nadat de actie van start was gegaan stond de teller al op enkele duizenden maaltijden. Daarop heeft Lidl besloten om de actie vanmorgen al om 8 uur stop te zetten.

Waarschijnlijk worden niet alle voedselpakketten uitgedeeld. De Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt zegt tegen De Redactie dat de actie sterker leeft dan ze hadden verwacht. "Het was de bedoeling om enkel voedselpakketten weg te geven met de mediafiguren, maar we gaan een geste doen voor de andere Twittergebruikers", aldus de Lidl-woordvoerder.

Aangemaakt: 1 jaar, 4 maanden geleden

Category: Sociale netwerken

Tags: twitter , sociale media