Minder dan de helft van internetgebruikers denkt aan zijn reputatie

Minder dan de helft van de internetgebruikers denkt aan zijn online-reputatiebij het gebruik van internetdiensten en het publiceren van informatie. Nog minder mensen denken aan het effect van internetuitingen op de reputatie van anderen.

Dit blijkt uit een onderzoek van Microsoft: Slechts 44 % van de volwassenen en kinderen tussen 8 en 17 jaar denken aan het effect van hun online-activiteiten op hun persoonlijke reputatie op langere termijn. Slechts 38 procent van de volwassenen en 39 % van de kinderen denkt aan het lange termijneffectvan hun online-activiteiten op de reputatie van anderen.

Microsoft publiceert de resultaten van het onderzoek in onderstaande infographic. Hier is ook te zien dat al veel mensen last hebben van de negatieve effecten van online-activiteiten  van anderen.

Microsoft houdt op 28 januari de ‘Data Privacy Day’ de dag van de online-privacy, de privacy onder de aandacht te brengen van consumenten, organisaties en overheidsinstellingen.

Microsoft hield het onderzoek in Canada, Duitsland, Ierland, Spanje en de VS. Van de ondervraagden doet 91 % wel wat aan het beheren van hun online-profielenToch denkt maar 44 % aan de effecten van hun online-activiteiten op langer termijn. Ook stelt Microsoft dat het zinvol is dat ouders hun kinderen begeleiden in het bewaken van hun online reputatie.

De resultaten van het onderzoek en tips voor het beheren van je privacy en online-reputatie vind je op de Microsoft Privacy-pagina. Toch wel iets om af en toe eens bij stil te staan.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten